Baldų pramonė yra dinamiškas, daug darbo reikalaujantis sektorius, turintis galimybių aukštos kvalifikacijos darbuotojams.
Jis sujungia naujas technologijas su naujovėmis, paveldu, dizainu ir stiliumi. Pramonėje daugiausia dominuoja naudoti odiniai baldai, mažos ir vidutinės įmonės.
Šiame sektoriuje IKEA, Steinhoff ir JYSK yra gerai žinomi ir labai vertinami prekės ženklai.
Pramonės komponentai
Pramonę sudaro trys pagrindiniai komponentai: gaminiai, mažmenininkai ir vartotojai. Žvelgdami į pirmąjį komponentą, gamintojai patyrė didelių nuostolių, kai pramonę ištiko 2008 m. Ekonominė krizė.
Gamybos įmonių skaičius Europos Sąjungoje sumažėjo nuo maždaug 126 000 2011 m. Iki 120 000 įmonių 2016 m. Tačiau nuo 2017 m. Įmonių skaičius vėl padidėjo iki apytiksliai 130 000, o tai rodo teigiamą pramonės šakos vystymąsi.
Tačiau tikėtasi, kad koronaviruso krizė 2020 m. Šį skaičių vėl sumažins. Pramonės produkcijos vertė Europos Sąjungoje krito panašia trajektorija. Jei 2011 metais produkcijos vertė siekė 90 milijardų eurų, tai 2015 metais ji padidėjo iki 97 milijardų eurų.
Pramonės atsigavimas
Gamybos pramonės ekonomikos atsigavimas atsispindi vartotojų elgsenoje. Stebėdami metines išlaidas baldams ir naudotiems baldams, 2012 m. Vartotojai naujiems ir naudotiems baldams išleido maždaug 12 milijardų eurų.
2019 m. Išlaidos siekė 17 milijardų eurų. Didžioji dalis vartojimo išlaidų baldams Europoje buvo padaryta Maltoje, kur 2017 m. Sudarė trys procentai visų namų ūkio išlaidų, o Austrijoje ir Vokietijoje – atitinkamai 2,7 ir 2,6 proc.
IKEA, pagrindinė baldų pardavėja, kuri specializuojasi gatavų baldų, virtuvės prietaisų ir namų aksesuarų montavimui, XXI amžiuje nuolat augo. Dar 2001 m. IKEA metinės pajamos siekė maždaug dešimt milijardų eurų. 2019 m.
Jų pajamos išaugo keturis kartus ir sudarė maždaug 41 milijardą eurų. Be to, IKEA ne tik uždirbo nepaprastai daug pajamų, bet ir yra ketvirta pagal vertę mažmenininkė pasaulyje, kurios vertė siekia beveik 50 milijardų JAV dolerių.
2008 metų ekonominė krizė paveikė ir baldų pramonę
Ekonomikos krizės metu pramonė susidorojo su nuostoliais ir sunkumais, tačiau dešimtmetį po jos atsigavo. Visai neseniai koronaviruso krizė 2020 m. Greičiausiai neigiamai paveikė baldų pramonę.
Rankų darbo, ekologiški produktai yra viena iš pirmaujančių tendencijų šiais laikais pramonėje, skatinanti plėsti ribas ir diegti naujoves, tikiuosi, kad pramonė peržengs koronaviruso krizę.
Ne nuostabu, jog visos kitos pramonės sritys taip pat susidūrė su problemomis. Naudoti odinia baldai tapo viena iš perkamiausių prekių kas yra šiek tiek keista, nes 2008m.
Naudotų baldų pardavimai buvo ne ką didesni už kitas pramones šakų produktus. Bet kaip nekeista visi pardavima kilo kardinaliai kartu su visais.
Pabaigai
2021 metais kai koronavirusas įsivažiavo pramonė išlieka stabili, nors dauguma tikėjosi, jog ši krizė galimai sužlugdys begale skirtingų rinkų, to nepadarė. Lygiai taip pat kaip ir visos kompanijos baldaiska.lt taip pat bando krizes pasekmes ištaisyti.